Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Ik leer anders

De training Ik leer anders vertaalt de lesstof naar de manier van denken van het kind. Doordat we de lesstof op de juiste manier aanbieden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat.

Wanneer we overschakelen naar het juiste (visuele) informatiesysteem wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Tijdens de training kunnen leerlingen met bijvoorbeeld een taalprobleem woorden ‘opeens’ foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.

Waaruit bestaat Leren via beelddenken?

  • informatie op de juiste manier ordenen (beter onthouden)
  • alfabet en woorden (dictee)
  • cijferveld, rekenen, tafels en breuken
  • klokkijken (ook digitaal)
  • tips voor vakken als topografie, geschiedenis, werkstukken, spreekbeurten en boekbesprekingen

Opbouw training

  • vooraf doelstellingen formuleren
  • informatiesysteem testen en leerstrategie bepalen
  • rust en ruimte creĆ«ren

In slechts 4 tot 6 zes sessies kan de techniek beelddenken worden aangeleerd. Hierna kan het kind er moeiteloos zelf mee aan de slag.